Jump to content
oldskooler

Castle - 15 mins of fame, unforgotten.

Recommended Posts

22 minutes ago, superbank said:

Very glad that you got this and would love to see it emulated. I'd happily thrash a few grand through this and see what I could get it running at percentage-wise.

It is emulated mate 🙂

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, superbank said:

It's a very long time since I saw one of these - In my local kebab shop about 30(?) years ago. I remember it taking ages to fill up Big Fifty and then I hit it on no and won nothing. I was fucking fuming!!! How can you fill up the feature and not win anything????? :angry:

I tried a good few more times over the coming months and the best I ever got was £8 which was pretty good but I was substantially down on this over the time it was there.

Very glad that you got this and would love to see it emulated. I'd happily thrash a few grand through this and see what I could get it running at percentage-wise.

Well done Tris! :)

 

It is emulated in classic form. 

Castle Big Fifty Classic v1_1.zip

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well done tris glad you got it .can you do a vid of it would love to see it .

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, TTX said:

Cheers, Graham! :) I did a classic layout back in 2016...

 

 

 

2 hours ago, Wizard said:

It is emulated mate 🙂

 

2 hours ago, fruitsnappa said:

It is emulated in classic form. 

Castle Big Fifty Classic v1_1.zip

Haha thanks fellas! :lol:

I even posted in the release notes. The old memory ain't quite what it was....  :)

 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well done, worth the wait and the effort :) gone to the right person. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, PCP Fan said:

Well done, worth the wait and the effort :) gone to the right person. 

Thanks! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repair thread started...

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm hoping to play on a Castle Revolution on Saturday.

Mr P's has one at his Bognor arcade. 

If so,I'll try and do a video.

 

How old is this machine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah, a video would be great. My Big Fifty was made in October 1987. In fact, most Castle machines were made in 1987!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks TTX

Any good tips on how to play Revolution

Just so I don't play it wrongly for the video.

I know there is a high low gamble on cards.

Are any of the marked so I know which direction 

to take lol.

 

Cheers 

Chris217

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

The hi/lo gamble on the cards is your best chance to win a gamble, the regular gamble is a tight fisted swine. Jackpots are very infrequent. These 2 things are common to all Castle machines and I think limited their popularity.

Watch out for feature hold/reel hold swaps. Make sure Mr P has the volume turned up, these machines sound great.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Line Up Chris said:

Any good tips on how to play Revolution

Just so I don't play it wrongly for the video.

I know there is a high low gamble on cards.

Are any of the marked so I know which direction 

to take lol.

Just go for it and enjoy learning the gameplay! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I loved those castle machines

 

the old distributor I worked for had rows of them

 

many robbed for parts

 

loved putting them back together

Share this post


Link to post
Share on other sites

Here is a short vid of the one

I played at Reelfruits Bognor Regis today

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

You might have noticed that the sound is a bit iffy, for some reason the machine keeps beeping about once a second and it interrupts the gameplay sounds. I'm currently working with Mr. P to resolve this!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

×